Sunday 29 November 2009

pudełko

mała dziewczynka przygotowywała podarunek na Boże Narodzenie. owijała pudełko w piękny, kolorowy papier, zużywając go bardzo dużo i robiąc przesadne kokardy.
"co robisz!? skarcił ją ojciec "tak tylko zniszczysz cały twój papier. czy wyobrażasz sobie, ile to kosztuje?"
dziewczynka z załzawionymi oczami skryła się w kącie, mocno przyciskając do serca swoje pudełko.




w wigilijny wieczór, stąpając lekko jak ptak, zbliżyła się do taty, który jeszcze siedział za stołem i położyła przed nim pakunek w ozdobnym papierze. "tatusiu to dla Ciebie" wyszeptała. ojciec zmiękł bo odczuł, że był zbyt ostry, a ona po tym wszystkim przynosi mu podarunek.
rozwinął powoli tasiemkę, rozpakował kolorowy, złocisty papier i powoli otworzył pudełko. było puste...




niespodzianka wydała się mu niemiła i rozzłościła go ponownie. wybuchnął: "zmarnowałaś tyle papieru i tyle tasiemek, aby zapakować w nie puste pudełko?"
duże oczy dziewczynki ponownie wypełniły się łzami: "tatusiu, przecież to pudełko nie jest puste. wypełniłam je tysiącem pocałunków."


jest pewien człowiek, który w pracy na swoim biurku trzyma pudełko. wszyscy mówią, że jest puste. "nie. jest wypełnione miłością mojej córki" odpowiada mężczyzna.



opowiadanie pt. "Pudełko" pochodzi z drugiej wspaniałej książeczki Bruno Ferrero "Tajemnica czerwonych rybek. Krótkie opowiadania dla ducha." gorąco polecam!

7 comments:

Pchełka said...

Cudownie mądre ...z przesłaniem.Pozdrawiam.

Małgosiaart said...

Wzruszyłam się...Piękne.

Anna S. said...

Kap...kap...kapie łza jedna za druga....


Szczesliwosci w Adwentowych dniach .Swietosci na codzien i oczu na życie otwartych z sercem przekladane .....
Anna

li. said...

Prawdziwie wzruszające

enchocolatte said...

mnie też ta historia poruszyła, dlatego pozwoliłam sobie zacytować kolejny raz opowiadanie Bruno Ferrero.
miłego wieczoru Wam wszystkim!
E.

Anonymous said...

Ty nie pisz takich rzeczy bo się poryczałam :)

enchocolatte said...

wzruszające prawda!? :) witaj na moim blogu Joasiu i rozgość się! :)