Thursday 22 October 2009

fotografie z krainy dziwów

kiedy pierwszy raz zobaczyłam tą fotografię (piękna dziewczyna w eleganckiej czarnej sukni, przypominająca trochę Alice z Wonderlandu (Krainy Dziwów a nie Czarów!), nalewająca herbatę z imbryczka, stojąc na stołeczku-drabince w iście angielskiej scenerii) długo nie mogłam wyjść z podziwu, takie zrobiła na mnie wrażenie. niestety z wrażenia nie sprawdziłam, kto był autorem tych magicznych obrazów. wiedziałam tylko, że zrobiono je dla pewnej firmy W. słynącej z wyrobu pięknej angielskiej porcelany. zdjęcie to długo nie dawało mi spokoju, szukałam aż znalazłam! autorem całej serii z tajemniczą dziewczyną, imbryczkiem i filiżankami jest Rodney Smith. nowojorski fotograf-prowokator słynący z czarno-białych, dokonałych zdjęć o surrealistycznym klimacie z odrobiną humoru w stylu słynnego belgijskiego surrealisty Rene Magritte'a. panowie w melonikach w dziwnych miejscach i pozach, kobiety w nietypowych pozach i strojach przy typowo kobiecych czynnościach. jego fotografie na pograniczu realnego świata i sennych marzeń często wykorzystywane są w reklamach.


jego twórczość bez wątpienia jest inspiracją dla początkujących fotografów takich jak ja. mogłabym godzinami rozlądać jego zdjęcia, analizując kawałek po kawałku każdy szczegół kompozycji i nigdy nie miałabym dosyć. tak i teraz oddam się tej przyjemności pozostawiając Was sam na sam z tym postem.










Rodney Smith czaruje jak nikt inny, po więcej czarów i panów w melonikach zajrzyjcie tutaj oraz tutaj!
miłego weekendu!

4 comments:

joanna said...

Jak dobrze w taki ponury dzień przenieśc się do czarodziejskiej krainy...

Pozdrawiam cieplutko :)

Camilla Alvén said...

Hello!
I´m just looking in to wish you a lovely weekend

Anna Lechowska "Figa" said...

znam RS
i uwielbiam jego zaczarowane zdjęcia!

Anna S. said...

Hej!!!
Sama bym tak chciała choc jeden dzień tak jak Ona ta herbatke.......Cudowne prace .Zachwycające!!!!!Pozdrawiam Anna