Wednesday 19 August 2009

wspomnieniem o Warmii... część II

tym razem zabieram Was na przechadzkę po najbardziej magicznym zakątku klasztoru w Stoczku. nawet moje najmłodsze dziecko, przez dwa tygodnia naszego pobytu w klasztorze, uwielbiało zasypiać spacerując w wózku i patrząc na przepiękne malowidła na sklepieniach i bajeczną grę promieni światła wpadających przez małe okienka...



notka historyczna: budowę obejść krużgankowych (1708-1714) wraz z kaplicami narożnymi rozpoczęto za rządów biskupa Załuskiego a zakończono w czasach biskupa Potockiego. na sklepieniach krużganków i w kaplicach narożnych znajdują się malowidła ścienne przypisywane Maciejowi Meyerowi. w krużgankach wiszą także przepiękne stiukowe płaskorzeźby przedstawiające Drogę Krzyżową wykonane przez Krzysztofa Perwangera - autora rzeźb w sanktuarium w Świętej Lipce.

























w kolejnej odsłonie wspomnień o Warmii pojawią się kapliczki, których na tej ziemi można spotkać bez liku. stoją dumnie przy drogach i ścieżkach chroniąc mieszkańców Warmii. a niektóre z nich kryją niesamowite historie... ale o tym następnym razem.

5 comments:

peggykombinera said...

druga część mi się bardziej podoba :-)
piękne zdjęcia. super!

:-)

Anna Lechowska "Figa" said...

piękne światło w krużgankach
ładne miejsca i...
ciekawe wakacje miałaś

Małgoś said...

Uhuhu... :) w pięknym miejscu mieliście "kwaterę". :) A ja właśnie też z Mazur wróciłam. :)

Zbyszek said...

Moje ulubionre miejsce na Warmii, piękne, magiczne zdjęcia. Zapraszam częściej do Stoczka i nie tylko:)

IzaO. said...

Cieszę się, że do Ciebie zajrzałam. Po tegorocznym pobycie na Mazurach podjęłam decyzję...ech, nie będę jeszcze o tym pisała. Podjęłam ważną decyzję, a Ty swoimi czarownymi zdjęciami jeszcze bardziej utwierdzasz mnie w przekonaniu, że słuszną. Jak mi z tym dobrze! Do Stoczka na pewno zajrzę. Za podzielenie się niezwykłością miejsc, w których byłaś, dziękuję.