Thursday 24 June 2010

idealny dzień / a perfect day





Posted by Picasa
taki deszczowy, chłodny dzień jak dziś to mimo wszystko idealny dzień na domowe gniazdowanie i comfort food szykowanie. chciałoby się sobie i domownikom jakoś dogodzić, dosłodzić i smętną deszczową aurę złagodzić. na deszczowy spacer jest trochę jak dla mnie za zimno, ale na domową krzątaninę z owocami w roli głównej jest wręcz idealny dzień! w planach była domowa konfitura truskawkowa, taka jak u babci, bez żeli, fixów i innych mixów - uznaję tylko konfitury z natury! owoce plus cukier plus odrobina wody; przepis wydawać by się mogło idealny, bo z renomowanego czasopisma kulinarnego. robię wszystko według wskazówek i.... zamiast wspaniałych konfitur truskawkowych mam... wspaniały kompot truskawkowy! ale to nic, następnym razem będzie lepiej. kompot truskawkowy też uwielbiam! a do wszystkich zwracam się z apelem-prośbą o przepis idealny na domową konfiturę truskawkową taką jak u babci! piszcie, piszcie, piszcie! dopóki są truskawki na targu!
***
a jak ktoś nie ma ochoty na zabawę w konfitury, to polecam obejrzeć ten film - idealny na dziś!

9 comments:

grabiszka said...

nie konfitura to, a dżem ... ponieważ pyszny, dzielę się:

500 g truskawek
200 g cukru
pół opakowania pektyny
1 łyżka soku z cytryny
otarta skórka z 1/2 cytryny

Truskawki opłukać i pokroić w ćwiartki. Zasypać je cukrem wymieszanym ze skórką cytrynową. Gdy owoce puszczą sok, dolać sok z cytryny. Następnie gotujemy je w rondelku do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Na koniec dodajemy pektynę. Gorący dżem przekładamy do słoików i zakręcamy. Smacznego!

I zapraszam do podglądania małej ZU http://zuzugra.blogspot.com/

Ewa said...

Takie deszczowe dni mają swój urok ;) Szczególnie, kiedy można je spędzić przy kominku, w wielkim wygodnym fotelu z ulubioną książką i szklanką pysznej herbaty z cytryną. Dawno jednak nie miałam okazji tak spędzić deszczowego dnia. Konfitur nie robię, ale moja Babcia owszem. Najlepsze na świecie, dlatego zapytam o przepis. Wiem, że gotuje je kilka dni i pachnie wtedy w całym domu latem słodkim i słonecznym! Nawet jeśli za oknem pochmurno i deszczowo ;)

Delie said...

Jaki ładny balkon! Mam takie same krzesła - i na tym podobieństwa się kończą:)
Śliczne zdjęcia!

enchocolatte said...

Grabiszko, dziękuję za przepis - będę testować!
I zaglądać do Ciebie i do maleństwa!

Ewa, fotel i kominek to i moje marzenie, niestety nie mam ani jednego ani drugiego. Z niecierpliwością czekam na wieści od Babci. Moja odeszłą zanimzdąrzyłam ją zapytać o przepis, zresztą wtedy interesowało zupełnie coś innego niż robienie konfitur!

Delie, ten balkon to mój ogród, mój mostek kapitański i jaskółcze gniazdo, moja świątynia dumania itp., itd. Strasznie lubię spędzać tu czas. Widok z niego jest niesamowity - ściana zieleni plus odrobina miasta.

Pozdrawiam Was dziewczyny!
:)
E.

Camilla Alvén said...

It´s so nice to do your own jam and juice. I have just made elderflowerjuice, so good and cooling a hot day.
Have a nice day

Mamsan said...

Chetnie bym sie podzielila przepisem z Toba ale niestety akurat truskowego jeszcze nie robilam... a kompot z truskawek bardzo lubie... :-)

asieja said...

deszczowe obrazki.. piękne.

Zbyszek said...

Ale pyszności:)

Mimi said...

Piękne zdjęcia- oglądam..oglądam i nie mam dość.
Cudowne ujęcia!